ساختارهای جبر لی گونه و سیستم های لاگرانژی روی کلاف های آفین

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده علوم ریاضی
  • نویسنده رضوانه ایوبی
  • استاد راهنما اسماعیل عزیزپور
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

در این پایان نامه مفهوم ساختار جبر لی گونه روی کلاف آفین را به وسیله ایمرشن متعارف از کلاف آفین به دوگان دوم آن مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین به امتداد، ارتقاهای گوناگون و ترسیم های هندسی از دینامیک های لاگرانژین گونه روی یک جبر لی گونه آفین توجه ویژه ای خواهیم داشت.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

هندسه ریمانی جبر های لی گونه

در این پایان نامه جبر های لی گونه ریمانی به عنوان تعمیمی از منیفلد های ریمانی معرفی شده و بسیاری از مفاهیم مهم و کاربردی هندسه نظیر التصاق ، ژئودزیک، انحنای ریمانی و تابع نمایی روی این فضاها مورد بررسی قرار می گیرد

هسته ی یک جبر لی آفین تعمیم یافته موضعی

در این پایان نامه به توصیف کامل ساختار هسته ی یک جبر لی آفین تعمیم یافته موضعی می پردازیم. ثابت می کنیم که هسته ی یک جبر لی آفین تعمیم یافته موضعی، حد مستقیم یک چنبره لی موضعی است.

چنبره های ساختارپذیر و جبر های لی آفین تعمیم یافته از نوع bc1

در این رساله بعد از بحث کلی در باره جبر هاو چنبره های ساختارپذیر هسته جبر لی آفین تعمیم یافته را معرفی کرده و ثابت می کنیم که هسته جبر لی آفین تعمیم یافته از نوع bc1یک توسیع مرکزی از جبر لی کانتور بدست آمده از یک چنبره ساختارپذیر است .

ساختارهای g-کلاف روی کلاف های برداری یک بعدی

به مثال های ناقض از کلافهایی که امکان تبدیل به g-کلاف شدن را ندارد اشاره می کنیم.ابزار اصلی به کار گرفته شده در این مطالعات، کلاسهای مشخصه ی اشتیفل – ویتنی می با شد.

15 صفحه اول

ساختار دو همیلتونین سیستم باگایاوالنسکی روی جبر لی (so(4

این پایان نامه در مورد ساختار دو همیلتونین برای سیستم باگایاوانسکی روی جبر لی so(4) با انتگرال افزوده از مرتبه ی چهارم بحث شده است.برای این منظور از روش پیدا کردن متغییر های تفکیک پذیر و روابط تفکیک پذیر و همچنین ماتریس کنترل استفاده شده است. که این روش بر روی سیستم باگایاوانسکی که روی جبر لی so(4) با هامیلتونین و انتگرال افزوده که در حالت کلی بفرم h1,h2 کار شده است.

15 صفحه اول

ایزوتوپی جبرهای لی آفین تعمیم یافته و چنبره های لی

ما در این پایان نامه ایزوتوپی را برای چنبره های لی بدون مرکز مطالعه می کنیم و نشان می دهیم که یک تناظر یک به یک بین چنبره های لی بدون تا حد ایزوتوپی و خانواده های جبرهای لی آفین تعمیم یافته تا حد یکریختی برقرار است. همچنین نشان می دهیم که چنبره های لی بدون مرکز می توانند توسط جبرهای یکدار که عموما غیر شرکت پذیر هستندمختصات سازی شوند. برای برخی از انواع چنبره های لی بدون مرکز تعاریف کلیاسیکی از ...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023